Viziunea generală
SC SERVICII GENERALE MIOVENI SRL se defineşte ca un operator specializat în servicii de mentenanţă, suport tehnic şi suport administrativ, care prin activitatea depusă urmăreşte să atingă performanţele sale operaţionale şi financiare, să asigure creşterea gradului de încredere al beneficiarilor, având ca valori calitatea serviciilor şi promptitudinea intervenţiilor în vederea satisfacerii
cerinţelor clientului. Asigurarea unor servicii de calitate, poate fi atinsă prin:
- Creşterea operativităţii în remedierea avariilor /defecţiuni şi a vitezei de reacţie la urgenţe şi sesizări;
- Creşterea gradului de profesionalism al angajaţilor;
- Îmbunătăţirea performanţei financiare prin minimizarea pierderilor;
- Planificarea şi furnizarea unor servicii care anticipează nevoile şi aşteptările beneficiarilor, la un cost rezonabil;
- Comunicarea activă cu beneficiarii, pentru a le înţelege mai bine nevoile şi aşteptările;
- Dezvoltarea capacităţii tehnice şi operaţionale;
Sistemul de scopuri şi obiective ale societăţii
Sistemul de scopuri şi obiective se defineşte ca având la bază gestionarea responsabilă şi optimală atât pe termen mediu cât şi pe termen lung, a resurselor umane şi financiare, a activităţii societăţii ceea ce impune, în mod evident următoarele:
- dezvoltarea şi implementarea unui management (atât strategic cât şi operaţional) pertinent, eficient, profesional , responsabil;
- menţinerea şi dezvoltarea infrastructurii corelate cu perspectivele generale, cele ale pieţei specifice şi convergenţa către standardele UE în domeniu;
- realizarea unei profitabilităţi raţionale, în limitele suportabilităţii sociale, dar fără erodarea perspectivelor de dezvoltare tehnică, tehnologică şi managerială ale societăţii;
- aproprierea permanentă şi anticiparea cerinţelor beneficiarilor în paralel cu declanşarea unui proces sistematic de informare a acestora privind importanţa, necesitatea şi utilitatea protejării resurselor energetice şi naturale şi implicit a factorilor de mediu.
Obiective strategice
Pentru realizarea misiunii sale, SC Servicii Generale SRL îşi propune următoarele obiective strategice:
a) Eficienta economică
- Optimizarea permanentă a costurilor astfel încât atingerea performanţelor dorite să fie corelate nivelului serviciilor cerute de către beneficiari şi totodată să se realizeze cu costuri minime pentru aceştia;
- Promovarea unei metodologii de stabilire a tarifelor, astfel încât să se asigure autofinanţarea costurilor de exploatare, modernizare şi dezvoltare, conform principiului eficienţei costului şi a calităţii maxime în funcţionare, luând în considerare şi gradul de suportabilitate al comunităţii;
- Recuperarea integrală a cheltuielilor din veniturile încasate.
b) Modernizarea si îmbunătăţirea serviciilor
- Asigurarea dezvoltării durabile şi creşterea flexibilităţii societăţii;
- Diversificarea ofertei de servicii către client;
- Îmbunătăţirea serviciilor societăţii din punct de vedere al calităţii prin dezvoltarea şi introducerea de tehnologii noi.
c) Orientarea către client
- Preocuparea permanentă pentru creşterea gradului de încredere al beneficiarilor şi pentru asigurarea unei transparenţe legată de acţiunile întreprinse;
- Educarea utilizatorilor cu privire la aspectele de mediu şi la pericolele deversării anumitor substanţe în mediul natural;
- Informarea eficientă a utilizatorilor în privinţa consumului raţional de resurse;
- Asigurarea permanentă a serviciilor de suport administrativ/ mentenanţă la un nivel înalt al standardelor în corelaţie cu planurile de mentenanţă stabilite;
d) Competenţa profesională
- Creşterea eficienţei generale a societăţii, prin corecta dimensionare, informare şi motivare a personalului societăţii;
- Instruirea permanentă a competenţelor personalului,în vederea creşterii gradului de profesionalism;
- Crearea unui mediu favorabil învăţării în societate şi sprijinirea angajaţilor în a dezvolta capacitatea de a folosi tehnici şi proceduri modeme prin oferirea de oportunităţi materiale şi de training.
e) Grija pentru mediu
- Exploatarea raţională a resurselor naturale;
- Eliminarea aspectelor cu impact negativ asupra mediului;
- Respectarea reglementărilor specifice din domeniul protecţiei mediului şi al sănătăţii populaţiei;
- Implementarea unor sisteme de management al calităţii, al mediului şi al sănătăţii şi securităţii în muncă;
- Limitarea fenomene de poluare prin descărcări necontrolate de substanţe în mediu;
- Adoptarea măsurilor necesare astfel încât eliminarea substanţelor să se facă în condiţii de respectare a reglementărilor privind protecţia populaţiei, a mediului.
f) Grija pentru sănătatea populaţiei
SC Servicii Generale SRL, in exercitarea obiectului de activitate privind furnizarea /prestarea serviciilor de mentenanţă/ suport administrativ, este obligat ca prin modul de prestare a serviciilor să asigure protecţia sănătăţii publice utilizând numai mijloace şi utilaje corespunzătoare cerinţelor autorităţilor competente din domeniul sănătăţii publice şi al protecţiei mediului.
Obiectivele activităţilor de bază şi ale activităţilor conexe din cadrul societăţii sunt:
- creşterea cotei de piaţă a SC Servicii Generale Mioveni SRL, în consecinţă a numărului utilizatorilor serviciilor oferite prin încercarea de a atrage mai mulţi beneficiari;
- satisfacerea clienţilor prin îmbunătăţirea calităţii lucrărilor executate şi a serviciilor furnizate de către SC Servicii Generale Mioveni SRL;
- reducerea costurilor.
Obiectivele şi criteriile de performanţă vor fi stabilite în Planul de Administrare care va include modul de realizare a obiectivelor de performanţă, respectiv îndeplinirea obligaţiilor către Bugetul de stat şi Bugetul asigurărilor sociale de stat.
Alături de obiectivele de mai sus se aşteaptă îndeplinirea unor serii de criterii de performanţă în măsur ă să asigure îndeplinirea scopurilor strategice ale societăţii, după cum urmează:
- creşterea cifrei de afaceri;
- creşterea productivităţii muncii;
- creşterea divesităţii serviciilor prestate de către societate
Aşteptări
1) Aşteptări în legătură cu cheltuielile de capital:
- Managementul vor analiza, fundamenta, planul de investiţii propus de director, vor viza şi propune spre aprobare, anual, Consiliului Local şi Adunării Generale a Acţionarilor programul de dezvoltare şi de investiţii necesar îndeplinirii obiectivelor strategice ale societăţii;
- Cheltuielile de capital propuse prin programul de dezvoltare şi investiţii trebuie să fie în concordanţă directă cu obiectivele strategice ale societății pe termen lung și scurt;
- Administratorii pot dispune, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat de Adunarea Generală a Acţionarilor , modificări în structura acestuia, în limita competenţelor pentru care a primit mandat;
- Directorul elaborează anual şi prezintă Adunării Generale a Acţionarilor, un raport în care sunt prezentate informaţii privind execuţia mandatului său, schimbările semnificative în situaţia afacerilor şi în aspectele externe care ar putea afecta performanţa întreprinderii publice sau perspectivele sale strategice;
- Directorul general, are îndatorirea de a transmite Ministerului Finanţelor Publice şi, după caz, autorităţii publice tutelare sau acţionarilor care deţin mai mult de 5% din capitalul social, periodic şi ori de câte ori se solicită, fundamentări, analize, situaţii, raportări şi orice alte informaţii referitoare la activitatea întreprinderii publice, în formatul şi la termenele stabilite prin ordine sau circulare ale beneficiarilor .
2) Aşteptări în legătură cu datoriile, creanţele şi cheltuielile înregistrate de societate:
- Administratorul societăţii, trebuie să urmărească reducerea la minim a plăţilor restante, tocmai pentru a preveni cheltuieli suplimentare cu penalităţile şi majorările de întârziere în sarcina societăţii;
- De asemenea, societatea trebuie să-şi achite, cu prioritate, obligaţiile la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale şi la bugetul local;
- Administratorul societăţii, trebuie să urmărească încasarea la termen a creanţelor societăţii şi să dispună toate măsurile de recuperare a acestora în termenul legal de prescripţie;
- Angajarea oricărei cheltuieli a societăţii trebuie să respecte principiile eficienţei, eficacităţii şi economicităţii.
Aşteptări în domeniul eticii şi integrităţii
Din acest punct de vedere, directorul general va dispune:
- elaborarea Codului de etică şi respectarea acestuia, de către directorul societăţii cât şi de către angajaţii acesteia;
- denunţarea conflictelor de interese, definite conform legislaţiei în vigoare şi conform reglementărilor interne stabilite;
- tratare cu discreţie a informaţiilor cu caracter confidenţial, astfel încât SC Servicii Generale Mioveni SRL să nu fie prejudiciată ca urmare a comportamentului neprofesionist şi indiscret al angajaţilor;
- supravegherea şi perfecţionarea funcţiei de control managerial în concordanţă cu actualizarea şi implementarea sistemului de control intern managerial la nivelul societăţii conform reglementărilor legale.